Indhold
- Den Lære om Helvedes Evighed prøvet, og dens skræksomme Følger viste af en Selvtænkende. Betænkning over den Lære om Arvesynden. J. R. Thiele 8°, 48 ? 1771 06.09.1771
- Nødvendige Erindringer til Forfatteren af Skriftet om Helvedes Evighed og Arve-Synden ved en efter Skriften tænkende. P.H. Høecke 8°, 47 M.P.O. [Martin Peter Ohm] 1771 14.10.1771
- Billige Tanker om Helvedes Evighed og Arvesynden, i Anledning af en Selvtænkendes Skrift om disse Materier, offentlig meddelte af Henr. Ussing, S. S. Minist. Candidat. J.R. Thiele 8°, 94 Henrik Ussing 1772 15.04.1772
- Guds Villie efter det Siette Bud i en Prædiken forklaret ved Adam Struense. Af det Tydske sprog oversat. [af Gutz. Mich. Münster] ? 8°, 52 Adam Struensee 1771 09.09.1771
- Den nu herskende Religions 1. Beskaffenhed. 2. Liighed med den Sande, 3. Mangler, 4. Farlige Følger, A.F. Stein 8°, 61 M.P.O. [Martin Peter Ohm] HLS 1771 14.01.1772
- En af sit Indhold ligesaa besynderlig, som af sin Følge velbekiendte Convent-Prædiken, holden for N.N. Herreds Geistlige i Siællands Stift over Texten 1 Cor. 3, v. 8. af Studioso S – – – b – – l. ? 8°, 24 [Laur. Jæger] 27.09.1771
- DE VITA MENTALI. Eller: Om det overnaturlige Liv. Fremsat udi en Samtale Imellem en Mester og en Discipel […] Skrevet i 1622 af Jacob Böhmen. Oversat […] af Mette Magdalena Kyhneln. S.E. Schwach, Christiania 8°, 68 Jacob Böhme 1771 08.11.1771
- En moralsk Betragtning over Kierligheden, adskilt fra den løsagtige Elskovs Vellyst. Oversat af P.B. Giørup. Phil. Mag. og Præst i Lolland. Morten Hallager 8°, 32 Pierre du Moulin 1771 19.05.1772 ?
- Godhed uden Retviished er ingen moralsk Dyd. A.H. Godiches Efterleverske 8°, 14 [J. G. Krüger] 1771 13.02.1771
- Godhed uden Retviished er ingen moralsk Dyd. En Continuation af det forige. A.H. Godiches Efterleverske 8°, 16 [J. G. Krüger] 1771 04.03.1771
Alle forekomster
Han mener, "at Gud kan nok giøre de Fordømte salige uden Naademidler," og det af en forunderlig Aarsag, fordi han troer, siger han, ”at der ere mange Hedninger blevet salige uden den aabenbarede Religions Hielp;" men den ene Troe er ligesaa ugrundet, som den anden, og Slutningen ikke mindre end rigtig. — At der er