Indhold
- NB13:1 NB13 etiket på bindets forside...
- NB13:2 Ompå forpermens inderside den ...
- NB13:3 I Journalen p.paginaside 91. b...
- NB13:4 løs seddel foran i journalen i...
- NB13:5 Det er ikke med Forholdet til ...
- NB13:6 Texter til Fredags Prædiken. D...
- NB13:7 Det er virkeligt talt som af e...
- NB13:8 I Luthers Prædiken over Evange...
- NB13:9 O, der er dog en ubeskrivelig ...
- NB13:10 Hvad det vil sige at bede i Je...
- NB13:11 Modsætningen til det Antike, d...
- NB13:12 En bedre Parodie paa det Antik...
- NB13:13 Grund-Feilen i Christenheden e...
- NB13:14 Ganske tjenende Sandheden, ene...
- NB13:15 I Grunden er der dog noget Pha...
- NB13:16 Mit ForholdUltima til hende. U...
- NB13:17 Saaledes kunde man ogsaa forst...
- NB13:18 Glemmes maa det jo vistnok ald...
- NB13:19 At græde over sig selv det er ...
- NB13:20 Et Suk! O, den Maade paa hvilk...
- NB13:21 9. Journalen NB13, s. [28]-29,...
- NB13:22 Det er dog let at see, at Mske...
- NB13:23 Ja, dersom ikke min Liden, min...
- NB13:24 Hvor sandt hvad Thomas a Kempi...
- NB13:25 Det var dog vistnok rigtigst, ...
- NB13:26 Det er ogsaa af detdeteen Unde...
- NB13:27 Om »hiin Enkelte« min Forfatte...
- NB13:28 Over den Text af Paulus: Da je...
- NB13:29 Med Hensyn til mit Forfatterli...
- NB13:30 O, allerede det kan være vansk...
- NB13:31 Fraseet, hvad der da selv om L...
- NB13:32 Alt hvad Piat der forresten er...
- NB13:33 Ogsaa en Side af mit offentlig...
- NB13:34 Evangeliet om de 10 Spedalske....
- NB13:35 Angaaende Skrifterne om min Fo...
- NB13:36 Nu i dette Øieblik føler jeg r...
- NB13:37 Om mig selv qua Forfatter. Saa...
- NB13:38 Retfærdigheden hævner sig selv...
- NB13:39 Underligt er det jo dog, at ma...
- NB13:40 Exempel paa Rædsel. i Situatio...
- NB13:41 Hvad der fra een Side seet kan...
- NB13:42 . . . . Og naar jeg saa lidt e...
- NB13:43 Og derfor er jeg dog, midt i a...
- NB13:44 Om min Stilling qua Forf.Forfa...
- NB13:45 Christi eget Liv udviser jo og...
- NB13:46 Det kunde blive eten godt Them...
- NB13:47 »Indvielse« er i sit Første (F...
- NB13:48 Begrebet Forargelse ell.eller ...
- NB13:49 Saa tvetydigt har jeg været st...
- NB13:50 Christendom og Speculation Χst...
- NB13:51 Jeg seer Landets 1000 Geistlig...
- NB13:52 Replik af en digterisk Individ...
- NB13:53 Thomas a Kempis siger: Vane (d...
- NB13:54 I Slutning af Luthers Prædiken...
- NB13:55 Replik om mig selv. Vilde Noge...
- NB13:56 Verdsligt stiges der saaledes:...
- NB13:57 Om de 3 Fredags-Taler (Ypperst...
- NB13:58 Text til en Fredags-Tale cfr.c...
- NB13:59 Omvendthedens Lidelse Ellers l...
- NB13:60 Ogsaa saaledes benytter man pa...
- NB13:61 Om mit Forfatterskab. Heteroge...
- NB13:62 Forskiellen mell.mellem Umidde...
- NB13:63 Overalt har man i ΧsthedenChri...
- NB13:64 Efter hvilken MaalestokMalΧstd...
- NB13:65 Der var noget Sandt i et Ord a...
- NB13:66 Begrebet »Christenhed« er det ...
- NB13:67 Selv et Msk.Menneske kan dog o...
- NB13:68 Selv om en Digter lider virkel...
- NB13:69 Digterisk Motiv. Et Pendant ti...
- NB13:70 Forsaavidt man mod Beraabelsen...
- NB13:71 O, hvor langt ere dog vi Msker...
- NB13:72 Christendommens Forhold i Muli...
- NB13:73 Det ethiske Udtryk for den Dis...
- NB13:74 O, en Martyr, der gesticulerer...
- NB13:75 Klogskaben bruger strax Øiebli...
- NB13:76 Derved er det, at man har afsk...
- NB13:77 Hvad der gjælder i Forhold til...
- NB13:78 Svinget i Forfatterskabet, hvo...
- NB13:79 Om de tre Taler (Ypperstepræst...
- NB13:80 SelvSelvePrædikeforedragets Si...
- NB13:81 Om mit Forfatterskab totalt. D...
- NB13:82 cfrconferjævnførp.paginaside13...
- NB13:83 Det var det man holdt mig hen ...
- NB13:84 Skal Sagen afgjøres for et For...
- NB13:85 Naar en Lære paa een ell.eller...
- NB13:86 Prof.ProfessorMartensens Statu...
- NB13:87 Collision Et Msk.Menneske kan ...
- NB13:88 10. Journalen NB13, s. [156], ...
- NB13:89 Om det »Frivillige« Jeg forsta...
- NB13:90 Ogsaa i Forhold til »Fristelse...
- NB13:91 Det er dog ypperligt sagt af L...
- NB13:92 ΧstdommensChristendommensPosit...
Alle forekomster
X2A130 Om mit Forfatterskab.
►Heterogeniteten maa endelig fastholdes, at der her er en Forfatter, at det ikke er objektivt en Sag, men at det er en Sag, som en Enkelt har staaet ene med, lidt for o: s: v:. Men ⓘ somsom] , < Som man ikke har forstaaet, hvorfor ►Afsl. Efterskrift er lagt comisk an, at det just er Alvor – og ►som man saa mener at forbedre Sagen ved at tage enkelte Theses og sætte over i det Docerende: saaledes ender det vel ogsaa med, at man til ny Confusion behandler mig som en Sag, og sætter Alt over 94 i det Objektive, gjør det til det Ny ⓘ at herat her] , først skrevet her er en ny Lære, istedetfor, at det ⓘ NyeNye] , < nye er, at her er Personlighed.
Som ►en Poeniterende, og tillige menende at dette paa en Maade svarede til min oprindelige Bygning, har jeg ikke selv ⓘ villetvillet] , < vildet stille mig frem. Min hele Forfatter-Virksomhed og min hele Forfatter-Tilværelse er som en ⓘ FordringFordring] , først skrevet Fordring,; jeg har ►bespændt Terainnet, overalt æggende og speidende, om ►hiin Enkelte ikke skulde opstaae – og saa havde jeg øieblikkeligt indtaget Stillingen som hans Cerimonimester, ►udvisende den 95 Formation, som ►Pseydonymerne altid udvise: at den Ældre er tjenende 311 i Forhold til den Yngre, der udviser det Høiere, medens den Ældre dog er Maieutikeren.
Dette er ikke skeet. Havde ►👤R. Nielsen umidd., uden nogen personlig Hjælp af mig, kunnet ►tage en Position, saa vilde jeg i ethvert Fald have været meget opmærksom paa ham, om det end blev tvivlsomt, hvorvidt han kunde være den Enkelte. Men nu har han selv afgjort ⓘ sitsit] , < sin Forhold ved at søge personligt ►Tilhold. I Ideen seet er han nu, om man saa vil, Discipel.