Indhold
- Et liv genoplevet i erindringe...
- De afsnit og enkelte ord, som ...
- Til minde omJohan Ludvig Heibe...
- INDHOLD
- FORORD
- DE FØRSTE BARNDOMSÅR
- DANSESKOLEN
- EN BESKYTTER
- BARNET I »CORREGGIO«
- HJEMMET
- MIN FØRSTE KUNSTREJSE
- FØRSTE SELVSTÆNDIGE OPTRÆDEN
- ET VIGTIGT MØDE
- »APRILSNARRENE«
- FRU GYLLEMBOURG
- MIN FØRSTE LÆSNING
- MIN FØRSTE INDTRÆDELSE I SELSKABSLIVET
- MIN HEMMELIGE VERDEN
- OVERGANG TIL SKUESPILLET
- LYS OG SKYGGER
- KONFIRMATIONEN
- »ELVERHØJ«
- KAMPE FOR FRIHEDEN
- TORDENSKYERNE BLIVER TÆTTERE OG TÆTTERE
- MIN FADERS SIDSTE ÅR
- MIT NYE HJEM
- MIN ANDEN KUNSTREJSE
- EN UBESINDIGHED
- BOURNONVILLE
- MIT TREDJE HJEM
- »DEN STUMME I PORTICI«
- DET LYSER MERE OG MERE OP
- JOHAN LUDVIG HEIBERG
- HERTZ OG SCRIBE
- VORT EGET HJEM
- VINTEREN 1831-32. SOMMEROPHOLD I HIRSCHHOLM
- VORT HJEM OG VORE VENNER
- MIN TREDJE OG SIDSTE KUNSTREJSE
- WEYSE, JENNY LIND OG LADY TEAZLE
- FREMSTILLINGEN AF DET NAIVE
- TÅRBÆK. MINE ALFER
- »NINA« OG »ALFERNE«
- »DEBATTEN I POLITIVENNEN« OG »SPAREKASSEN«
- »NEJ«
- REJSE TIL PARIS I SOMMEREN 1836
- VINTEREN 1836-37
- »FATA MORGANA«, »FYRSTE OG PAGE«
- SOMMEREN 1838
- VINTEREN 1838-39
- EMSERREJSEN 1839
- TRONSKIFTET
- »DE NYGIFTE«, »MULATTEN«, »DOROTHEA OG GOMEZ ARIAS«
- »CORSAREN«. TEATERBESTYRELSEN
- »SVANEHAMMEN«, »ET GLAS VAND«
- BAKKEHUSET
- »DINA«
- »ØRKENENS SØN« DET PLASTISKE I SKUESPILKUNSTEN
- DEN ITALIENSKE OPERA I KØBENHAVN
Alle forekomster
↩ Hvorledes det gik til, at Herman efter et årstid ophørte at komme til os, husker jeg ikke længer. Han blev vel ked af vor dovenskab, thi jeg havde kun sans for syning og dans og gjorde større og større fremskridt, især i det sidste.