Kierkegaard, Søren Kirkehistorie, bibelsk eksegese, excerpter fra Schleiermachers dogmatik og fra Baaders spekulative dogmatik m.m. : 1834

P2:16


Collos 1, 14

hvorledes forholder det sig med V. 14. I Collegiet siges at Gud kan ikke tænkes vilkaarlig at eftergive Straffen; men Straffen sigter til deres sande Vel, og ved Straffen forbedres de; og saaledes blive de igjen Gud velbehagelige; men nu bemærker Collegiet »altsaa betegner απολυτϱωςις non solum veniam poenæ, sed liberationem a peccatis.«

····    Samarit

Samarit

    S


Coloss: 1, 24. παϑημασιν υπεϱ υμων ita etiam 2 Timoth: 2, 10 similia occurrunt de Chr:, ideo antiqui dogma de satisfactione passiva ɔ: Chr: pertulisse poenas omnium hominum, hoc vero eodem jure si respicimus alia loca N. T. dicitur de apostolis ergo υπεϱ non vertend: pro sed propter.

2 Cor


hvorledes er vers 27 at forstaae og oversætte.


Constat Judæos plurimum semper tribuisse circumcisioni, erat enim ea signum externum foederis cum Deo facti. Ita dicit 👤Philo circumcisio est εϰτομη των ηδονων, Sens: ratione quidem physica non circumcisi estis, at doctrina chr: pariter ac circumcisione omni peccato omittendo omnique virtuti colendæ adstricti estis.«Circumcisio igitur indicat obligationem moralem.


Collos: 2,22 α εστι παντα εις φϑοϱαν τη αποχϱησει. Nonnulli statuunt esse verba 👤Pauli concedentis aliquid adversariis: quæ certe omnia nocent per abusum – alii ad ipsos doctores referunt: num omnia illa usu nocent – potius ad 👤Paulum declarantem: hisce præceptis nulla vis inest sed omnia per usum perniciosa sunt.αποχϱησις enim sæpe indicat usum.