Indhold
- NB28:1 NB28. etiket på bindets forsid...
- NB28:2 Hvad jeg har villet på forperm...
- NB28:3 NB Skulde de tre ethisk-religi...
- NB28:4 Angaaende Texter til Fredags-P...
- NB28:5 Om Askese. Askese kan saare le...
- NB28:6 Et umiddelbart Forhold til Gud...
- NB28:7 Det Ubetingede, et umiddelbart...
- NB28:8 »Kirken« Paa forskjellige Maad...
- NB28:9 Christendommens Perfectibilite...
- NB28:10 Forrykkelsen af hele Christend...
- NB28:11 Bagvendt. Tag en lærd, grundig...
- NB28:12 Et umiddelbart Guds-Forhold; N...
- NB28:13 Forunderlige Selvmodsigelse. J...
- NB28:14 Naaden paa første Sted. Dette ...
- NB28:15 Hvad jeg har villet. Langfreda...
- NB28:16 Anden Paaskedag. Om mig selv. ...
- NB28:17 At hade sig selv. Al Udvikling...
- NB28:18 Epigram. Det med Χstd.Christen...
- NB28:19 Eet er det, at Alle de som fre...
- NB28:20 Grund-Galimathias. Ved Hjælp a...
- NB28:21 Epigram. Om en svensk Præst fo...
- NB28:22 Epigram. I Christendommen er p...
- NB28:23 Epigram. III Overveielse. .......
- NB28:24 7. Journalen NB28, s.[36]-37. ...
- NB28:25 At ville lide – at ville have ...
- NB28:26 Den høieste christelige Pathos...
- NB28:27 I det N. T.Nye Testamente lære...
- NB28:28 Den sande Ophøiethed. »Christu...
- NB28:29 »Noget er bedre end Intet.« Ja...
- NB28:30 Enten – Eller. Enhver Sag der ...
- NB28:31 Forunderlige Selvmodsigelse. A...
- NB28:32 »Den Enkelte.« Consequentsen, ...
- NB28:33 Den bestaaende ΧsthedChristenh...
- NB28:34 At holde sammen – for at offre...
- NB28:35 Aflad. Det første Exempel paa ...
- NB28:36 27 Mai. Mit Livs Operation tot...
- NB28:37 Nicodemus og mig selv. Efterha...
- NB28:38 At beraabe sig paa et Forhold ...
- NB28:39 Miraklet. En indbildsk Forstan...
- NB28:40 »Sandelig, sandelig« O, guddom...
- NB28:41 Ny »Frygt og Bæven.« .... Og A...
- NB28:42 Modbilleder. Bernhard af Clair...
- NB28:43 Christendommens Forvirring. Χs...
- NB28:44 Galimathias I Bernhard af Clai...
- NB28:45 At stride med »Mængden« og at ...
- NB28:46 Græder ikke over mig men over ...
- NB28:47 Dag-Pressen. Ogsaa saaledes ka...
- NB28:48 Fortvivlet Formastelse – fortv...
- NB28:49 Arbeiderne i Viingaarden. Lønn...
- NB28:50 At bruge mskligmenneskelig Klo...
- NB28:51 Paradoxet. At Χstd.Christendom...
- NB28:52 Den bestaaende »Christenhed« e...
- NB28:53 En tidligere Χstd.Christendom,...
- NB28:54 d. 13 Octbr. Om mig selv. I hv...
- NB28:55 Mit Bestik. d. 2 Nov. Før 48 m...
- NB28:56 8. Journalen NB28, s. 109. Med...
- NB28:57 En Forstaaelse som dog er et M...
- NB28:58 Christus siger til hiin Mand, ...
- NB28:59 Blodet i Nadveren negtet Lægfo...
- NB28:60 Guds Majestæt – det Eneste, so...
- NB28:61 Min Samtids Usselhed. Det er e...
- NB28:62 At være Christen er, ifølge de...
- NB28:63 Forfølgelse I vore Tider er Fo...
- NB28:64 Tiltagende Nederdrægtighed. So...
- NB28:65 Min Samtid. Pøbelen er jo af B...
- NB28:66 Ak! I et Opbyggelsesskrift (Ar...
- NB28:67 Mit Vilkaar. Derfor vedbliver ...
- NB28:68 Langfredag. Derfor! : »Jeg fin...
- NB28:69 Vore Tiders religieuse Jammerl...
- NB28:70 Den socratiske Uvidenhed betyd...
- NB28:71 »Vogter Eder for MskeneMennesk...
- NB28:72 Det Nye. Christeligt kommer de...
- NB28:73 At stifte Partie, at danne Sko...
- NB28:74 Præste-Jargonen. Christendomme...
- NB28:75 Forbausende Behændighed med hv...
- NB28:76 Hvor høfligt, hvor dannet, hvo...
- NB28:77 Christendommen Saaledes er nok...
- NB28:78 Veien er trang. Alene i dette ...
- NB28:79 Dag-Presse er ret egl.egentlig...
- NB28:80 »Det har ΧstusChristus særlige...
- NB28:81 Enten – Eller Enten er dette Χ...
- NB28:82 Det Lutherske. Det Lutherske e...
- NB28:83 Replik. Lad en Apostel forkynd...
- NB28:84 Opposition At være i det Besta...
- NB28:85 Peter gik udenfor og græd bitt...
- NB28:86 Tidens Charakteerløshed Blot d...
- NB28:87 Atter et Exempel paa Fordoblel...
- NB28:88 Ironie. Dette er ret egl.egent...
- NB28:89 En personlig Gud. Som Alt hvad...
- NB28:90 Den Enkelte – Numerus. Ingen v...
- NB28:91 Hykkelsk. Derfor ere Folk i Al...
- NB28:92 Grund-Forvirringen – Samtidigh...
- NB28:93 »Jeg er kommetkommen at frelse...
- NB28:94 JfrJomfruMaria. Ja, Ære være h...
- NB28:95 Forbillederne. Om alle Forbill...
- NB28:96 Idee – Individ – Exemplar. ogs...
- NB28:97 Christus – og Pilatus eller Gu...
- NB28:98 Veemod! O, Veemod! Med den tun...
- NB28:99 »Ogsaa Din egen Sjel skal et S...
- NB28:100 Om mig selv i Samtiden. At jeg...
- NB28:101 Om mig selv – min Broder. Jeg ...
- NB28:102 De Samtidiges Jammerlighed og ...
- NB28:103 9. Journalen NB28 er beskrevet...
Alle forekomster
X5A134 Christendommens Forvirring.
Χstd. er Praxis, Charakteer-Opgave.
Ved at gjøre Χstd. til Lære, til Gjenstand for uvirksom, grublende Meditation, er da opkommet den usalige Art af Tænkere, der anvender 40 ►Pagina til at phantasere, og saa pag. 41 ender med at tilføie76: ganske begribe det kan man dog alligevel [ikke]. O, ulyksalige Tidsspilde. Og saaledes er selv en 👤►Augustinus!
Hvor klar, hvor jomfruelig reen, om jeg saa tør sige, er 👤Socrates qua Tænker, ved Hjælp af sin ⓘ energiskeenergiske] , først skrevet energiske ►Distinction mellem hvad han forstaaer og begriber og hvad ikke. Naar der p. 41 skal staae, at man alligevel ikke kan begribe det, saa er det Socratisk at spare de 40 pagina. Dog naar dette indføres, hvad blev der saa af alle Professorer!