↩ Endelig beskrives den Christne Menigheds Tro, ►Herrens Bøn og ►Herrens egne Indstiftelser: Daaben og Nadveren, i 👤Luthers ►Katekismus kun udenfor deres christelige Sammenhæng, som om de, udenfor den, havde hver sin særskilte Hjemmel og Vigtighed, uagtet det er vist, at de saakaldte “tre Troes-Artikler” har kun deres rette Hjemmel og Vigtighed som uadskillelige Dele af den Christne Menigheds uforanderlige Troes-Bekiendelse ved 8 (VU) Daaben, og at denne Troes-Bekiendelse kun har Gyldighed som Daabs-Vilkaar i sin Forening med Forsagelsen. Ligesaa vist er “►Herrens Bøn” kun Udtrykket og Beseiglingen af hele Menighedens Haab, som Guds Børns Haab, fordi den ved ►Daaben efter Herrens Indstiftelse er lagt i hele Menighedens Mund, og Daaben er kun et Gienfødelsens og Fornyelsens Bad i uopløselig Forening med Daabs-Pagten, ligesom endelig den hellige Nadver kun er 👤Christi Legems og Blods Fællesskab under Forudsætning af Troen og Daaben.