↩ Men er nu ►Naade-Midlerne Kirke-Skatten eller “Kirkens Gode”, da kan heller Ingen nægte, der er “visse Ord,” hvorpaa deres Ægthed beroer, og hvormeget der nu end kan 21►tvistes om, hvor mange disse Ord ere, bliver det dog lige klart, at naar Man ved et af ►Naade-Midlerne berøver mig Ord, som jeg troer høre til dets Ægthed, da giør Man Vold paa min Samvittighed; thi det er ►nødvendig i mine Øine det Samme, som Man berøvede mig ►Naade-Midlet. Istedenfor da her at indlade mig paa det saare vanskelige Spørgsmaal, hvormeget Man kunde forandre ved ►Naade-Midlerne, uden at forgribe sig paa noget Væsenligt, vil jeg spørge enhver tænkende Mand: Læg eller Lærd, om Man dog ikke er vissest paa at beholde det Væsenlige, naar Man beholder det Hele, og om Man virkelig, efter en Andens Skiøn, kan frafalde Noget, hvortil Man anseer sit timelige og evige Vel at være bundet.