Indhold
- GJENBOERNE
-
EN SPURV I TRANEDANS
- EN SPURV I TRANEDANS SANGSPIL (1846)
- PERSONER.
- FØRSTE AKT.
- ANDEN AKT.
- TREDIE AKT.
- FØRSTE SCENE.
- ANDEN SCENE.
- TREDIE SCENE.
- FJERDE SCENE.
- FEMTE SCENE.
- SJETTE SCENE.
- SYVENDE SCENE.
- OTTENDE SCENE.
- NIENDE SCENE.
- TIENDE SCENE.
- ELLEVTE SCENE.
- TOLVTE SCENE.
- TRETTENDE SCENE.
- FJORTENDE SCENE.
- FEMTENDE SCENE.
- SEXTENDE SCENE.
- SYTTENDE SCENE.
- ATTENDE SCENE.
- NITTENDE SCENE.
- TYVENDE SCENE.
- ENOGTYVENDE SCENE.
- TOOGTYVENDE SCENE.
- TREOGTYVENDE SCENE.
- FJERDE AKT.
-
EVENTYR PAA FODREJSEN
- EVENTYR PAA FODREJSEN SANGSPIL (1847)
- PERSONER.
- FØRSTE AKT.
- ANDEN AKT.
- TREDIE AKT.
- FJERDE AKT.
- INTRIGERNE
-
SOLDATERLØJER
- SOLDATERLØJER SANGSPIL (1849)
- PERSONER.
- FØRSTE SCENE.
- ANDEN SCENE.
- TREDIE SCENE.
- FJERDE SCENE.
- FEMTE SCENE.
- SJETTE SCENE.
- SYVENDE SCENE.
- OTTENDE SCENE.
- NIENDE SCENE.
- TIENDE SCENE.
- ELLEVTE SCENE.
- TOLVTE SCENE.
- TRETTENDE SCENE.
- FJORTENDE SCENE.
- FEMTENDE SCENE.
- SEXTENDE SCENE.
- SYTTENDE SCENE.*)
- ATTENDE SCENE.
- NITTENDE SCENE.
- TYVENDE SCENE.
- ENOGTYVENDE SCENE.
- TOOGTYVENDE SCENE.
- TREOGTYVENDE SCENE.
- FIREOGTYVENDE SCENE.
- FEMOGTYVENDE SCENE.
- SEXOGTYVENDE SCENE.
- SYVOGTYVENDE SCENE.
- OTTEOGTYVENDE SCENE.
- NIOGTYVENDE SCENE.
- TREDIVTE SCENE.
- ENOGTREDIVTE SCENE.
- TOOGTREDIVTE SCENE.
- TREOGTREDIVTE SCENE.
Alle forekomster
- ↩
- KLINT.
-
Dit utaknemmelige Skarn, som ikke skjønner det bitterste paa, at vi har saadan en sød lille Gjenboerske. Men saa gjør hun ogsaa Gjengjæld og skjønner heller ikke paa dig igjen. Jeg og hun er derimod bleven ganske gode Venner. Hun bliver rigtignok rød i Hovedet, naar jeg ser paa hende, men hun trækker sig ikke længer tilbage, og somme Tider har hun kigget saa polisk herover, saa jeg er bleven ganske desperat i Hovedet og har faaet det fortvivlede Indfald at løbe derover og præsentere mig som Frier. Men jeg har, Gud ske Lov, altid betænkt mig, inden jeg naaede Porten. Hvor skal du nu hen?