Indhold
- FØRSTE DEL
1812-42
- DE FØRSTE BARNDOMSAAR.
- DANSESKOLEN.
- EN BESKYTTER.
- BARNET I "CORREGGIO".
- HJEMMET.
- MIN FØRSTE KUNSTREISE.
- FØRSTE SELVSTÆNDIGE OPTRÆDEN.
- ET VIGTIGT MØDE.
- "APRILSNARRENE".
- FRU GYLLEMBOURG.
- MIN FØRSTE LÆSNING.
- MIN FØRSTE INDTRÆDELSE I SELSKABSLIVET.
- MIN HEMMELIGE VERDEN.
- LYS OG SKYGGER.
- CONFIRMATIONEN.
- "ELVERHØI".
- KAMPE FOR FRIHEDEN.
- TORDENSKYERNE BLIVE TÆTTERE OG TÆTTERE.
- MIN FADERS SIDSTE AAR.
- MIT NYE HJEM.
- MIN ANDEN KUNSTREISE.
- EN UBESINDIGHED.
- BOURNONVILLE.
- MIT TREDIE HJEM.
- "DEN STUMME I PORTICI".
- DET LYSER MERE OG MERE OP.
- JOHAN LUDVIG HEIBERG.
- HERTZ OG SCRIBE.
- VORT EGET HJEM.
- VINTEREN 1831-32. SOMMEROPHOLD I HIRSCHHOLM.
- VORT HJEM OG VORE VENNER.
- MIN TREDIE OG SIDSTE KUNSTREISE.
- WEYSE, JENNY LIND OG LADY TEAZLE.
- FREMSTILLINGEN AF DET NAIVE.
- TAARBÆK. MINE ALFER.
- "NINA" OG "ALFERNE".
- "DEBATTEN I POLITIEVENNEN" OG "SPAREKASSEN".
- "NEI".
- REISE TIL PARIS I SOMMEREN 1836.
- VINTEREN 1836-37.
- "FATA MORGANA", "FYRSTE OG PAGE".
- SOMMEREN 1838.
- VINTEREN 1838-39.
- EMSERREISEN 1839.
- THRONSKIFTET.
- "DE NYGIFTE", "MULATTEN", "DOROTHEA OG GOMEZ ARIAS".
- THORVALDSEN.
- "CORSAREN". THEATERBESTYRELSEN.
- "SVANEHAMMEN", "ET GLAS VAND".
- BAKKEHUSET.
- "DINA".
- "ØRKENENS SØN". DET PLASTISKE I SKUESPILKUNSTEN.
- DEN ITALIENSKE OPERA I KJØBENHAVN.
Alle forekomster
↩ At jeg ikke var tilstede ved min Ludvigs Brøllup kom sig af den simple Grund at jeg ikke kunde nyde denne Glæde og udelukke Hannes Forældre der jo havde samme Ret dertil som jeg. Ogsaa hendes Sødskende ville i saa Fald gjort Fordring paa at være med, og den Stilhed og Eensomhed som Brudeparret ønskede sig, var da gaaet tabt. Jeg bragte da frivillig dette lille Offer, der virkelig heller ikke syntes mig stort.