Indhold
-
FABLER
- STRAALEVIFTEN
- TRÆERNE
- JEG HAR GEMT PAA EN SANG
- VÆK IKKE SVANERNE
- I LYKKENS USANDSYNLIGSTE ALLÉ ...
- KRUKKEN SYNGER (Krukken og Pottemagersken)
- PAN OG DIAMANTEN
- FRIBYTTERSKÆBNE
- DANSKE VERS /FABLER
- SANGENE
- SABA
- CÆSARER
- DANMARK
- NORGE
- MENNESKET OG DIGTEREN
- DIGTEREN OG DAARSKABEN
- EN DRØM
- GIV OS BARABAS FRI!
- DRAMATISK INTERMEZZO
- ÆRENS MARERIDT
- VERS TIL DE DØDE MESTRE
- BLOMSTERBILLEDE
- HELLIG VAAR
- ILSES FORAARSDRAGT
- VILHELM HAMMERSHØI
- SAVNETS BLOMSTERVEJ
- MENNESKEVÆLDE
- CAPRICCIO
- DEN VENTEDE MORGEN
- I VAAREN
- ARKÆOLOGISK FUND
- VERBENA
- SØRØVERI
- JEG VIL EJ SOMMERNÆTTERS FRED - -
- SKUMRING
- EN UKENDT LÆSERINDE
- SØSTERKYSSET
- KVINDEBEVÆGELSE
- TANDARADEI
- DEN GODE RUS
- DEN NY ALADDIN
- TRE ROSER
- DEN STORE RHYTME
- JUVENILIA
- FABLER [undertitel]
- EFTERSKRIFT TIL FABLER
- NOTER TIL FABLER
- Straaleviften
- Træerne
- Jeg har gemt paa en Sang
- Væk ikke Svanerne
- ILykkens usandsynligste Allé...
- Krukken synger
- Pan og Diamanten (1917)
- Fribytterskæbne
- Danske Vers
- Sangene
- Saba
- Cæsarer
- Danmark I-II
- Norge (1912 el. 1913)
- Mennesket og Digteren
- Digteren og Daarskaben (1916)
- En Drøm
- Giv os Barabas fri!
- Dramatisk Intermezzo
- Ærens Mareridt
- Vers til de døde Mestre (1917)
- Blomsterbillede (?)
- Hellig Vaar (1911 (?))
- lises Foraarsdragt
- Vilhelm Hammershøi
- Savnets Blomstervej
- Menneskevælde I-IV
- Capriccio
- Den ventede Morgen (24.4.1903)
- IVaaren (forår 1898)
- Arkæologisk Fund
- Verbena (forår 1898)
- Sørøveri
- Jeg vil ej Sommernætters Fred - -
- Skumring
- En ukendt Læserinde
- Søsterkysset
- Kvindebevægelse (1.-2.3.1891)
- Tandaradei
- Den gode Rus
- Den ny Aladdin (forår 1903)
- Tre Roser
- Den store Rhytme (1917 (?))
- JUVENILIA
- Nattevagt
- Unge Guder
- Lurtoner
- I Hi
- Det nye Gry
- Evaslægt
- Under grønne Trær
- Taage og Regndage Efter Charles Baudelaire
- Maanens Tungsind Efter Charles Baudelaire
- Flakonen Efter Charles Baudelaire
- Landskab Efter Charles Baudelaire
- Aftenharmoni Efter Charles Baudelaire
- FABLER Midsommer (forår 1917)
- FORKORTELSESLISTE OG BIBLIOGRAFI (1887-1931)
Alle forekomster
↩ Den første - i Bogvennen 9.5.1917, nr. 15 - er forholdsvis kort, men fokuserer på begrebet dunkelhed. KH karakteriserer SC som Romantiker (v. h. a. en svævende blomstermetaforik), som moderne Aand (Lidet menneskeligt er ham fremmed), men først og fremmest som musikalsk Filosof: Der er bag denne Digters Dunkelhed aldrig Tomhed, men altid et Hav af Musik, af Sjæl, af Mening (...). Er nogle af digtene svære at begribe, må man forstaa dem musikalsk! - et synspunkt som en passant bemærket overtages direkte af redaktøren for Lolland-Falsters Folketidende Holger Bork (10.5.1917; mrk. H--k.), der også udfylder begrebet Romantiker ved at skrive, at der i forfatterskabet er en stadig Hævdelse af Virkeligheden i de Ting, der ligger baade bagved, under og over den Kraft - og Kabelverden, som til enhver Tid trænger sig frem med Fordring paa at være Livets eneste Realitet.