Indhold
- FØRSTE DEEL - Fra Kiøbenhavn til Pyrmont 1789
- ANDEN DEEL - Fra Pyrmont til Basel 1789
- TEKSTOPLYSNINGER
- ALFABETISK ORDLISTE
- NAVNE SIGNATURER
- EFTERSKRIFT
Alle forekomster
↩ Sådanne sprog- og tankemusikalske sekvenser lykkes gang på gang i værket, mest beundringsværdigt måske i Mainz-afsnittets erotiske eventyr, hvor symbolikken også er tydeligst. Forfatteren er ganske klar over sin dygtighed og kommenterer dér sin fremgangsmåde i det allerede omtalte Tilbageblik, karakteriserer sin stil i de "foregaaende lave, kortnæbbede, egethaarige, barnagtige Siællandsfar-Kapitler." Andre steder er det portrættets kunst han dyrker, som i Hamburg, hvor han leverer dobbeltportrætter af Klopstock og skuespilleren Schrøder, dels i deres kunstneriske egenart, dels privat-anekdotisk. Standard-mønsteret finder vi i Frankfurt-kapitlet, hvor jødernes liv er beskrevet først artistisk-impressionistisk, derefter humanitært-reflekteret, i hvert sit afsnit.